Nee. Jeugdliteratuur omvat alle 'betere' boeken voor kinderen van nul tot zestien jaar. De categorie "Young adult" hoort bij boeken die jongelui van zo tussen de veertien en achttien jaar kunnen bekoren.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
heeft dit ook een Nederlandse naam ?
Amadea
8 jaar geleden
Afhankelijk van het genre kan je het een adolescentenroman, adolescentenliteratuur, of bijvoorbeeld jongerenfantasy noemen.
Computoon
8 jaar geleden
Jongerenliteratuur
Amadea
8 jaar geleden
Het is niet allemaal literatuur wat onder "Young adult" valt, Computoon.