Hij wordt gegraveerd omdat dat de emotionele waarde versterkt. Je draagt op deze manier de naam van je partner altijd bij je, in het symbool van je eeuwige trouw, de ring.
Bovendien: Het is een aandenken aan een bepaalde gelegenheid, de trouwdag. Dit soort voorwerpen worden wel vaker van naam en datum voorzien: doopbekers, pennen die bij een speciale gelegenheid zijn gegeven, tegeltjes die je bij je zwemdiploma kunt krijgen.
Bijkomend voordeel is natuurlijk dat de ring gemakkelijker bij de eigenaar terugkomt als hij kwijt is geraakt.
En... hij wordt aan de binnenkant en niet aan de buitenkant gegraveerd, omdat de buitenkant vaak of glad, of juist bewerkt is. De gravering past daar niet in. En bovendien zou de gravering sneller wegslijten als die aan de buitenkant zat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Mijn man had mijn naam aan de buitenkant van zijn ring gegraveerd, na 3 jaar was dit helemaal weg.
Omdat de evt boodschap alleen voor de drager/draagster is bedoeld.