Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar kan ik een schilderij laten taxeren in de buurt van marienberg?

is gemaakt door ene xeno munningho, elburg 1933 van hem zijn zelden potlood tekeningen bekend, hij is meer bekend van kleuren schilderijen, waar kan ik dit schilderij op echtheid en waarde taxeren? liefst in de buurt van marienberg. de familie van munningho heeft 99% van zijn gemaakte schilderijen in huis en zeer zelden iets elders in het museum of iets dergelijks te bewonderen, omdat er weinig over bekend is (vooral potlood tekeningen), ben ik daarom juist benieuwd of dit echt is.. bij het programma tussen kunst en kitch is geen optie omdat t alleen voor leden is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
987

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Museum Veluwezoom te Doorwerth heeft in 2009 een tentoonstelling ingericht met schilderwerken van A.F.L. Münninghoff. (zie in bron 1)
Wellicht is er iemand van dat museum die een taxatie kan doen. Zie in bron 2 voor de contactgegevens.

Er bestaat ook een boek over het werk van hem:
Xeno Münninghoff (1873 - 1944) | Trouw aan het Veluws landschap door Dick van Veelen & Ulbe Anema

Veilinghuis Derksen te Arnhem veilde ook werken van Münninghoff. In bron 3 de contactgegevens van dit Veilinghuis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding