Wanneer is Rotterdam gebouwd?

In welk jaartal is Rotterdam gebouwd

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Rotterdam is nog steeds niet klaar met bouwen...

Het beste antwoord

Omstreeks 1260 werd in de Rotte een dam gelegd op de plek waar de Hoogstraat de Rotte kruist. Hieraan ontleent Rotterdam zijn naam, en hier begon het dus allemaal. In de oorlog is Rotterdam voor een deel gebombardeerd en moest er dus weer een stuk opgebouwd worden. Maar het is oorspronkelijk dus gebouwd in 1260.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt ik woonde namelijk in Rotterdam. Dus was ik wel benieuwd.

Andere antwoorden (2)

Ongeveer vanaf 1946.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet na te gaan.
Men begint vaak met één of meer huizen en langzamerhand komen er meer bij, zodat je niet vanaf het begin af van een een stad kunt spreken.