Wanneer is het zesde zintuig ontstaan?

Ik moet voor school een werkstuk maken over het zesde zintuig en ik vroeg me af wanneer mensen voor het eerst in het zesde zintuig gingen geloven, rond welke tijd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Naar mijn idee heeft dit altijd al bestaan. Alleen is in de loop der tijd de naamgeving veranderd. Zesde zintuig komt beer op dingen waarnemen zonder dit met de gebruikelijke zintuigen te doen. Noem het intuïtie, zesde zintuig, spiritualiteit, voorgevoel enz. Volgens mij waren de maya's hier al mee bezig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Altijd al, denk maar aan heksen in de middel eeuwen bijvoorbeeld.
Het is slechts een benamin voor paranormale gaven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het word door plato al genoemd dat de pijnappelklier de ziel van de zetel is.Oftewel.Buitenzintuigelijke ervaringen schreef hij toe aan dit wonderlijke kliertje.Het huist in het exacte midden van ons brein.

Veel zoogdieren hebben zon lichtorgaan.Want het zet melatonine om in dimethyltryptamine.Melatonin is een hormoon wat je slaapritme reguleert (in het kort,zie bronnen voor diepere info).En dimethyltryptamine(DMT) is verantwoordelijk voor je dromen in de voornamelijk REM-slaap.Het stofje is een psychedelica,dwz het is een geestverruimend middel wat ingenomen zorgt voor paranormale ervaringen.Dit alles zijn nog theorieen.....

Een mooi boek hierover is het boek van Dr. Rick Strassman-The spirit molecule>Helaas alleen nog in het engels.

Enkele trefwoorden die je zou willen googlen/wikipediassen...

-DMT
-melatonine
-pijnappelklier
-plato

http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=3251

http://www.kronosworld.nl/DMT.htm

Enkele goede artikelen om door te spitten:)

En als laatste wil ik nog toevoegen dat er onderzoeken zijn die de paranormale gaven bij dieren onderzoeken,maar dit staat nog in de kinderscoenen.

Ik hoop dat je er wat mee kunt,vraag anders maar raak.Ik ben benieuwd naar je eindverslag!