Wat zijn de mogelijkheden na de studie Kunstgeschiedenis?

Hiermee bedoel ik niet het in een museum werken, maar andere sectoren zoals het toerisme of wetenschap.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je niets met kunst wilt doen. Is het niet aan te raden deze pretstudie te doen. Want je hebt wel het niveau. Maar hebt al een achterstand omdat je de basiskennis niet hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wil juist wel iets met kunst gaan doen en het lijkt mij leuk om dit te combineren met wetenschap door bijvoorbeeld onderzoeker te worden

Antwoorden (2)

"Wat word je?
Naast de traditionele banen voor kunsthistorici in musea, erfgoedinstellingen en onderwijs, zijn er de laatste jaren veel nieuwe carrièremogelijkheden bijgekomen. Denk daarbij aan verschillende media, kunstbeleid, toerisme, stedenbouw, kunsthandel en restauratieprojecten. Ook wordt kunst steeds meer waardevast en daardoor geschikt als beleggingsobject. Juist dan zijn specialisten met kennis van de ontwikkeling van de kunstmarkt en adviseurs met een gedegen kunsthistorische kennis van groot belang."
10 jaar geleden
Naast beroepen die voor de hand liggen als je kunstgeschiedenis hebt gestudeerd, kun je van alles worden. Zelfs een minister, want Alexander Pechtold heeft ook kunstgeschiedenis gestudeerd! Naast je theoretische kennis heb je door het behalen van het diploma immers bewezen dat je aan een bepaald niveau voldoet.