Hoe kun je van gekleurd papier een vulkaan knutselen?

Het wordt een bruine vulkaan, in 3D. Dit moet ik voor school doen, maar ik zou echt niet weten hoe ik dit moet maken! Het zou écht fijn zijn als jullie me kunnen helpen!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (3)

Als je eerst de vorm van de vulkaan met krantenpapier een beetje gaat maken (dus gewoon opproppen en de vorm van de vulkaan aanhouden), kan je daarna de vulkaan beplakken met kleine (vierkantje) stukjes bruin papier, zodat het één geheel word. En het ziet er ook nog eens origineel uit!

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kan trouwens ook met papier-maché eerst de vorm van de vulkaan maken en het daarna beplakken met stukjes bruin papier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met papier mache

Toegevoegd na 1 minuut:
Genoeg filmpjes op youtube : http://www.youtube.com/results?search_query=paper+mache+volcano&oq=paper+mache+vol&gs_l=youtube.3.0.0l4j0i5l5.2079.7238.0.7852.24.18.6.0.0.0.152.1862.8j10.18.0...0.0...1ac.1.11.youtube.bXMRrr1Rteo
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Om een mooie vulkaan (of ieder andere berg) te maken en deze ook nog licht en stevig te houden om te vervoeren, kun je het beste fijn kippengaas nemen voor het frame en behangplaksel.

De stroken kippengaas gebruik je als basis waarvan je de bergvorm makkelijk kunt maken, kegelvormig (voor een vulkaan) of bijvoorbeeld een Alpenberg ( grove modellering).

Als je vulkaan of berg frame naar je zin is dan maak je stroken papier kletsnat met het behangplaksel en bedek je daarmee je bergframe zodanig dat het papier zich goed vormt met het frame. Het beste is om meerdere lagen papier over elkaar heen aan te brengen die je goed over de berg heen boetseert.

Als je bouwwerk naar je zin is dan laat je de boel goed drogen. Het papier wordt hard en krimpt zich vast aan het kippengaas.
Als de berg goed droog is dan kun je, ter afwerking, je berg met waterverf alle gewenste kleuren geven die je wil.

Ten slotte kun je met spuitsneeuw accenten aanbrengen of met strooigroen begroeiing nabootsen.

Succes...