Er zijn veel haute couturiers die ook een prêt-à-porter of confectiekleding lijn hebben.
Die kleding wordt dan in grotere aantallen gemaakt in confectiematen en vaak van minder dure stoffen en de kostbare details worden weggelaten.

Er zijn ook mode-ontwerpers die heel veel naar haute couture kijken en hun ontwerpen baseren op wat daar langs komt en wat zij mooi vinden en wat zij
denken dat wel veel gedragen zal worden. Mensen met verstand van het vak
weten wel ongeveer wat mode gaat worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De grens tussen mode als kunst, en mode als bescherming van je lichaam is eigenlijk heel groot. Op de catwalk zie je vaak de meest opvallende creaties en dit is omdat mode hier gezien wordt als kunstvorm (vandaar ook de hoge prijzen). Deze grens is wel aan het vervagen.