Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand mij vertellen hoe de naam van de schilder is?

Ik heb laatst een afbeelding gevonden van een schilderij. Ik vind de afbeelding geweldig en wil nu graag meer weten over de schilder alleen ik weet zijn naam niet meer. Iemand die er verstand van heeft had mij vertelt wat zijn naam was maar dat ben ik vergeten op te schrijven en kan het me ook niet meer bedenken wat zijn naam nu ook alweer was. Kan iemand mij helpen.

Het gaat om een Nederlandse schilder. Hij maakt schilderijen van Nederlandse landschappen met een Italiaanse wolken partij. Heb ik me laten vertellen.

Ik dacht dat zijn voornaam begint met een C. maar durf dit niet 100% zekerheid te zeggen.

(Ik zal kijken of ik de afbeelding kan in scannen)

Toegevoegd na 7 uur:
Volgens mij is zijn voornaam Cornelis of iets in die richting.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
583

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Cornelis Vroom
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zou het misschien Aelbert Cuyp kunnen zijn?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gok op Carel Willink. Zijn het enigszins surrealistische schilderijen? Vaak met Romijnse gebouwen en naakte vrouwen?

Toegevoegd na 1 minuut:
http://images.google.nl/images?hl=nl&source=hp&q=carel%20willink%20schilderijen&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op Wiki vind je een alfabetische lijst met Nederlandse kunstschilders. Als je die even naloopt, kom je misschien de naam tegen die ergens in je achterhoofd sluimert.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_kunstschilders
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding