Valt een mooie bodypanting,, op een naakt lichaam in de categorie erotiek of kunst?Of is het gewoon beide?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Dit is toch gewoon kunst?
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Vooral kunst.

Je ziet bodypaint tegenwoordig op zeer veel plekken waar erotiek niet direct geaccepteerd is (zoals openbare parades ed)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij ligt het er maar helemaal aan hoe het model zich presenteert, als ze er subtiel en ingetogen mee staat of loopt of zich op een hele andere manier presenteert, wellicht afhankelijk van de bodypainting zal het een beetje heen en weer zweven tussen die twee.
Ik fotografeerde eens modellen die waren prachtig bewerkt met body-paint, je kon bijna niet zien dat ze volledig naakt waren. Dat was toch eerder kunst dan erotiek in mijn beleving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk meestal alleen kunst, soms beide en soms is het puur het uitlichten van een sexueel gedeelte en is het porno met wat kunstigs.

Maar plaats maar een paar foto's (van jezelf?) en dan kunnen we gegronder onderbouwen waarom de een wél en de ander wellicht niet onder kunst valt.

Overigens, over smaak valt toch niet echt te twisten, ik zie vaak genoeg kunst waar ik behoorlijke vraagtekens bij zet, maar vergeet niet dat een warhol ook niet als kunstenaar werd gezien en in eerder tijden de werken van surrealisten ook verguisd. Het hangt dus ook samen met de algemene acceptatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beide maar ik vind het meer kunst.
ik kan het zelf ook met de airbrush en speciale verfsoorten.
normaal werk je met sjablonen maar op een lichaam is dat niet te doen dus maakt het dat nog een stukje moeilijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie het als kunst. Een naakt lichaam hoeft niet per sé betrekking te hebben op seks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag of het kunst of erotiek is valt alleen te beantwoorden met de bedoeling van de bodypaint.

Als de 'artiest' de bedoeling heeft om bepaalde vormen te benadrukken en daarbij erotische gevoelens op te roepen, dan is het duidelijk erotiek.
Maar als de vormen van het lichaam worden gebruikt om (op welke wijze dan ook) een gevoel van schoonheid, schok, expressie, of andere gebruikelijke kunstuiting, weer te geven, dan kan het bij voldoende kwaliteit ook kunst zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bodypainting is een kunstvorm waarin het menselijk lichaam centraal staat. Net als tatoeëring en piercing wordt het gezien als een vorm body art of lichaamskunst. Bij bodypainting wordt het lichaam geverfd. Meestal gaat het om het hele lichaam, in sommige gevallen wordt bijvoorbeeld alleen het gezicht (facepainting) of het bovenlijf beschilderd. Ik vind het eerder kunst dan erotiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is kunst maar het kan ook erotisch zijn .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is kunst. Het is vaak zo goed uitgevoerd de bodypainting dat je nauwelijks ziet dat het naakte personen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er aan. Wat er op het lichaam is gepaint en op wat voor manier de persoon in questie poseert. En hoe de persoon ik questie er tegen aan kijkt.

Ik zelf zie bodypainting als een kunst. Ik vind het erg knap en mooi om te zien. Maar ik denk ook dat er zeker mensen zijn die het zien als erotisch. Vaak is de kijk van die mensen ook anders dan van kunst kijkers. Dat is met schilderijen het zelfde. Niet ieder mens kijkt het zelfde na een abstract schilderij. Sommige zien dit als een paar krassen op het doek en klaar. En zeggen vaak ook dat kinderen dit werk wel hadden kunnen maken. Deze mensen hebben een andere kijk op kunst. En zulke mensen zijn er ook die erotisch denken over bodypainting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede kunst raakt de ervaring.

Allebei dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie bodypaint ook als kunst. Toch zit daaronder een gevoel die de ervaring sterker kan maken. Kunstenaars die daar bewust of onbewust mee werken (om die ervaring nog sterker te maken of het juist aan de kaak te stellen), hebben net dat beetje extra.

Uiteraard afhankelijk hoe het model ermee omgaat. Zo kan een zeer net aangeklede man of vrouw een erotische uitstraling hebben en iemand die zich expres heel erotisch kleed soms juist helemaal niet.