De mensen in Australië en Afrika zijn zwart en Zuid-Amerika ligt op diezelfde lijn, waarom zijn zij dan niet zwart?

Zie vraag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (3)

De mensheid is ongeveer 200.000 jaar geleden ontstaan in Afrika. Onze voorouders waren allemaal zwart. Na een lange periode van evolutie zijn er verschillende huidskleuren ontstaan.
De oorspronkelijke bewoners van Zuid-Amerika zijn ongeveer 20.000 jaar geleden, tijdens de ijstijden, vanuit het noorden van Azië over de drooggevallen Beringstraat, in Noord-Amerika terecht gekomen en van daar uit verder gemigreerd naar het zuiden. Toen ze de oversteek maakten, hadden ze al een andere huidskleur dan hun voorouders uit Zuid-Amerika. Ze zijn dus uiteindelijk wel 'ontstaan' in Zuid-Amerika, maar hun huidskleur heeft een andere evolutie doorgemaakt.

Toegevoegd na 1 dag:
Oeps, Zuid-Amerika in de laatste zin moet natuurlijk Afrika zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jeetje wat een geklungel van mij, de Zuid-Amerika in de twee laatste zinnen moet Afrika zijn.
Het Amerikaanse continent is veel later bevolkt geraakt dan de andere continenten. De Indianen die het bevolkten toen de Europeanen er aankwamen waren eigenlijk zelf Aziaten die via wat nu de Beringstraat is overgestoken waren. De Beringstraat was toen nog begaanbaar. Ze waren volkeren die genetische overeenkomsten hebben met volkeren uit Siberie en andere Midden-Aziatische streken, en dus door een andere omgeving en klimaat gevormd dan Afrikanen bv. Zie de link in "bron"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft alles te maken met de blootstelling aan UV straling. In de hooglanden vn Bolivia en Peru zijn de mensen nogal donker, maar Zuid-Amerika op zich ontvangt veel minder UV dan Afrika, rond Soedan is er zeer veel UV aan de grond.
Bron op 3 min 20 kaartje met uv aan de grond.