Hoe kan ik, als ik dood ben, een fossiel worden? Zie uitleg

Ik was in het naturalis en de rondleidster zei dat je een fossiel kan worden. Ik was vergeten te vragen hoe. Kan je dat ergens noteren later of is het helemaal niet mogelijk? Het lijkt me wel een leuk idee dat men mij over duizenden jaren opgraaft als fossiel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Een fossiel worden is voor zover ik weet vrij onmogelijk.
Mummificeren of balsemen is verbode, met uitzondering van leden van het koninklijkhuis. Mischien kun je als je dood bent jezelf op sterk water laten zetten?
O, trouwens, je kunt jezelf ook laten plastificeren, dan blijf je voor eeuwig ''houdbaar'' en dan zijn er vaak tentoonstellingen waar ze je lichaam vast willen neerzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plastificeren ?? :lol:
In zo'n insteekhoesje ??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hihihi. Ik denk dat Waterleeuw plastineren bedoelt (water en vetten van het lichaam vervangen door een soort kunststof) en niet plastificeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plastinatie is mij bekend ; dat had ik in mijn antwoord ook al genoemd. Maar ik zag dat plastificeren helemaal voor me ;)

Andere antwoorden (3)

Zorg dat je doodgaat op een plaats waar de kans dat roofdieren of kleinere aseters, zelfs bacterieen je te pakken kunnen krijgen zo klein mogelijk is, en liefst ook zuurstofarm.
Met wat geluk komen daar de komende duizenden tot miljoenen jaren enorme hoeveelheden zand overheen, zodat je door de hoge druk kunt veranderen in een fossiel.
Helaas is de kans daarop echt microscopisch klein, en eigenlijk niet door mensen te sturen. Plus dat de kans dat je ooit weer opgegraven wordt echt microscopisch klein is.

Vele malen makkelijker is het een mummie te worden ; daarvoor kun je namelijk verschillende natuurlijke en kunstmatige wegen volgen. Uitdroging is de bekendste manier. Maar tegenwoordig kun je je zelfs laten plastineren ; dat is echt voor de eeuwigheid, en je wordt zeker tentoon gesteld ter lering ende vermaak.

(De pagina over mummificatie beperkt zich helaas tot de Egyptische methode ; er zijn natuurlijk meer manieren, denk aan Otzi de ijsman en de ZuidAmerikaanse mummies).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Marleen, je blijft toch nog wel even?
ik zou zeggen verhuis naar de noordpool of laat in elk geval je lichaam daar begraven
is waarschijnlijk de goedkoopste oplossing ;)

Hier wat leesvoer over fossilisatie
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat dacht je wat een reisje kost? En al helemaal met je complete huisraad?
Voor je dood gaat de grafrechten kopen voor ongeveer 50.000 jaren, rustig blijven liggen tot ze je opgraven en hopen dat ze je botten niet overal verliezen. Staat zo slordig in een museum.

Sorry voor het antwoord, maar ik vind het echt één van de betere vragen.