welke hand leest men bij handlijnkunde?

Is het de rechterhand of de linkerhand met de lijnen of maakt dit geen verschil

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Beide omdat ze allebei andere "aandachtsgebieden" hebben. Daarnaast worden ze ook nog met elkaar vergeleken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Maakt niets uit, beide handen zeggen niets. Tenzij je dat wil geloven natuurlijk, maar voor de toch al uit de lucht gegrepen lezing boeit het werkelijk niet welke hand gelezen wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Handlijnkunde (of chiromantie, van het Griekse cheir, "hand" en manteia, "het voorspellen") is een vorm van waarzeggerij die beweert iemands toekomst en karaktereigenschappen te kunnen afleiden uit de lijnen en andere kenmerken van zijn hand. Het handlezen komt overal ter wereld voor, in talloze variaties.
De methode wordt in het westen beschouwd als een pseudowetenschap.
Cryofiel
11 jaar geleden
@janny, je kunt net doen of het een beschreven wetenschap is - maar als je dat echt gelooft, geef je daarmee slechts aan dat je tot nu toe maar één kant van het verhaal hebt gehoord. Beschreven? Ja.
Wetenschap? Nee. Ab-so-luut niet.
men leest de levenslijn en "ziet" daar allerlei gebeurtenissen. ik meen dat dat de linkerhand is, ben niet helemaal zeker hiervan.

Toegevoegd na 9 minuten:
de levenslijn, de hartlijn en de hoofdlijn, dat zijn de lijnen waar het om gaat

Om de levenslijn van iemand te kunnen interpreteren gaan we kijken naar de verschilpunten met een "ideale" lijn. Een ideale levenslijn is krachtig, betrekkelijke diep en loopt enigszins gebogen en zonder onderbrekingen of aftakkingen over de hand. Een lange, sterke en diepe Levenslijn staat meestal voor een sterk en vitaal leven. Een korte, vage en oppervlakkige Levenslijn geeft meer een moeizaamleven met gezondheidsproblemen aan.

>>>We beginnen om de levenslijn in beide handen met
>>> elkaar te vergelijken.
>>>Als de levenslijn in de linkerhand minder ver doorloopt
>>>dan in de rechterhand, dan betekent dit dat iemand zijn
>>>hele leven hard heeft gewerkt om een zelfstandig
>>>bestaan op te bouwen.

Een onderbreking in de lijn wijst meestal op een ziekte. Een onderbreking die wel in de linkerhand aanwezig is, maar niet in de rechterhand, kan op een vrij ernstige ziekte wijzen. De plaats van de onderbreking is een indicatie van de leeftijd waarop die ernstige ziekte zal plaatsvinden (of reeds heeft plaatsgevonden).