Dat is een lastige vraag, want wat een "goede" computer is, valt ook nauwelijks te beantwoorden.

Je kunt voor 300 Euro een prima nieuwe computer kopen, en die is geschikt voor iemand die zo nu en dan iets op Google moet opzoeken en eens een emailtje verzendt.
Maar je hebt ook "goede" computers voor 1800 Euro, en die zijn geschikt voor mensen die de hele dag op internet zitten, films bekijken, veel downloaden en veel zware programma's draaien.

De vraag is dus: wat wil je met je blokfluit? Als je nog nooit hebt gespeeld, en je wilt het gaan leren, dan koop je voor 10 of 15 Euro een prima kunststof blokfluit. Vind je het leuk, en maak je vorderingen, dan krijg je vanzelf de behoefte om een blokfluit te kopen met een betere klank. Dan ga je al snel in de richting van 50 of 100 Euro.

Speel je al jaren, en kun je het heel goed, dan zou je zelfs kunnen overwegen om een blokfluit speciaal voor jou te laten bouwen. Dan zit je al snel in de richting van 500 tot 1500 Euro.

Eigenlijk slaat hier het woord "goed" alleen maar op de klank. De klank van een blokfluit van een tientje is niet "slecht" maar gaat vervelen als je veel speelt. Meestal verloopt dit allemaal via een natuurlijke weg. Wordt dit echt je hobby dan kom je vanzelf in aanraking met mensen die er verstand van hebben, en krijg je er zelf ook steeds meer verstand van, zoals inzicht in de klank die jij mooi vindt.

Hieronder 2 links naar winkels:
http://www.bax-shop.nl/sopraan/bekijk-alle-producten.html

http://www.blokfluitwinkel.nl/

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor een goeie blokfluit ga je naar een muziekwinkel, die hebben ook informatie.
Het is wellicht ook mogelijk om bij een muziekschool te informeren, zeker als je van plan bent om les te nemen.
Veel muziekplezier!