Lachen is een ontlading, en daar hoort beweging mee. Dat de handen slaan heeft daarmee te maken.
Waarom de dijen? Ik denk dat dit te maken heeft met de lengte van de armen. Ze zijn te kort om tegen te enkels te slaan en te lang om op de borst te roffelen... Om hoger of lager te slaan, daar moet je moeite voor doen. En dat dijenkletsen is nou eenmaal geen doordachte actie...

Toegevoegd na 40 seconden:
mee = bij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gezien van andere en overgenomen.
Hierdoor kunnen ze lach emotie beter tot uitdrukking brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de grap dan zo leuk is het is een extra gebaar om je lach eruit te gooien .Dat is een dijenkletser ,hahaaa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gewoon een gewoonte. Net als je schrik en dan met je duim op voortanden een duwtje geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is niet altijd zo,heb wel meer mensen gezien die niet op zijn/haar dijbeen slaan.Ik denk echter dat de gewoonte is dat ze meestal zijn/haar hand voor de mond houd of er dichtbij houd meestal ook met (ogen dicht lachen)