Gebeurt het vaak, dat de rode draad van een film sterk afwijkt van het boek dat verfilmd is?

Een voorbeeld is Oorlogswinter. Eerst is er een tv serie geweest van de VARA, waarbij de rode draad van het boek duidelijk wel aanwezig is. Later is er een film van gekomen, waarin de rode draad min of meer ontbreekt. Weliswaar is een film een verkorte versie van een boek, maar ook dan kan de rode draad worden behouden. Dat laatste is in de film Oorlogswinter niet gebeurd.

11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het komt idd nog al eens voor.
Ik weet niet of je het boek I Robot van Isaac Asimov kent, waar ook een film naar gemaakt is.
Daar is overduidelijk de voorkeur gegeven aan het filmen van achtervolgingen schietpartijen dan waar het in het boek werkelijk over ging.
In een film, gemaakt naar het boek gaat het er meestal veel sensationeler aan toe, dit terwille van de bezoekersaantallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja dat gebeurt heel vaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft, denk ik, veel met je belevingswereld te maken.
Hoe ervaar je sommige gebeurtenissen in een verhaal.
Dat is niet voor iedereen hetzelfde.
11 jaar geleden
Ja, dat gebeurt heel vaak meestal omdat je in een boek veel meer kan vertellen in eenboek kan je heel veel uren lezen maar een film duurt ongeveer 2,5 uur dus in een film kun je veel minder vertellen dan in een boek