Waarom liggen hier munten op het erf?

Ik ben momenteel in Kroatië op vakantie. We zitten in een prive huisje van vrienden. Op de begane grond woont een Oma en wij zitten op de eerste verdieping. Op de oprit, waar onze auto geparkeerd staat heb ik inmiddels al 6a7 munten gevonden. Toeval, of niet? Is dat hier een soort van bijgeloof. Op internet kon ik het niet vinden dus ik dacht, ik probeer het hier. Het zijn trouwens joegoslavische dinars, mocht dat er iets toe doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag het de oma....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die is 93 en spreekt alleen kroatisch en heeeeeel gebrekkig duits.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is er mis met een paar muntjes in je hand doen, wijzen naar het erf en kijken naar haar reactie?
Ritsuka
11 jaar geleden
Iemand met een gat in zn broekzak
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerlijkheidstest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle zo kun je wel iets vragen, maar of je het antwoord verstaat is meestal het probleem ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar je begrijpt wel of het verloren is (dat kun je ook nadoen) of dat het de bedoeling is en dan kun je het altijd nog aan die vrienden vragen (en hier neerzetten natuurlijk want ik word ook nieuwsgierig).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Pelle & katoen, als de vraagsteller belaptopt is, is die vraag toch in het Kroatisch te stellen. Voorop gesteld dat de vraagsteller zich nog in Kroatië bevindt en de oude dame geen analfabete is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vrouw is 93, slecht ter been en amper verstaanbaar, dus de oma valt af. Ik ben inderdaad nog in Kroatie maar ga maandag naar huis, als we weer thuis zijn zal ik bet eens aan die vrienden vragen.

Het beste antwoord

veel munten hebben een stof in zich die kruipende insecten afweert, dit word vooral gebruikt als je een mieren plaag wilt tegengaan.

de stof in de munten zorgt ervoor dat de beestjes eromheen lopen en als je er genoeg neerlegt dan komen ze helemaal niet meer binnen.