Als het gaat om tanden wisselen bij kinderen dan is dat Apollonia.
Amadea
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Er is vast ook wel een beschermheilige voor tandartsen. Dat zijn de mensen die hele gebitten onder handen hebben. Dus die kan ook hulp bieden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beschermheilige van de tandarts is ook de heilige Apollonia. Zie wikipedia / Apollonia van Alexandrië: 'De heilige Apollonia wordt vaak afgebeeld met een tang in de ene en een palmtak van de martelaren in de andere hand. In de tang zit vaak een tand of kies. Ze wordt aangeroepen bij kiespijn en is ook de patrones van de tandartsen.'

Andere antwoorden (1)

een god of godin is niet te vinden, wel een beschermheilige van het gebit.
het betreft de martelares appolomia, bij wie alle tanden uit de kaak geslagen werden.

Toegevoegd na 45 seconden:
appoloNia.