Wat voor verf of poeder smeren Hindoes op hun gezicht?

Soms smeren Hindoes heel mooi gekleurde verf of poeder op hun gezicht weet iemand waar je die op internet kan vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Als je bedoelt wat er op de afbeelding staat: Tijdens het Holi-feest smeren hindoes zichzelf en elkaar in met een kleurig poeder, dat oorspronkelijk gemaakt wordt van bloemen. De vraag naar het poeder is zo groot, dat ook stoffen als koper, aluminium en terpentine worden gebruikt om de felle kleuren te maken.

Ook kleurstoffen voor de kleding- en papierindustrie worden verkocht als Holi-poeder. De meeste kinderen die met klachten werden opgenomen, komen uit arme wijken in Mumbai, waar veel goedkoop, chemisch poeder op de markt is.

In de afgelopen jaren meldden artsen na afloop van het Holi-feest dat zich feestvierders hadden gemeld met huid- en oogklachten. In Mumbai werden mensen in de aanloop naar Holi gewaarschuwd voor het gebruik van goedkope poeders.

Het lentefeest Holi symboliseert voor de hindoes de overwinning van het goede op het kwade.
Je wilt weten waar je dat kunt vinden. Dat is in deze tijd van het jaar niet echt makkelijk verkrijgbaar maar er zijn kleine winkeltjes in de grote steden die het zouden kunnen hebben.

Hier kun je het online kopen: http://www.theincensestore.com/online_store/holi-coloured-powder-assorted-colours-7-x-50g-packets.cfm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Henna wordt gebruikt om gezicht, handen en lichaam te verven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wordt niet bedoeld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, wat dan wel mind?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraagsteller heeft het over gekleurde verf of poeder. Dat is typisch bij het Holi feest. Henna is dat niet.