Waarom zijn diamanten eigenlijk zo zeldzaam? Voordat ze geslepen worden zien ze eruit als normale stenen...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ja, of ze er echt uitzien als gewone stenen? Kijk bijv eens op deze pagina: http://anitadailycreation.blogspot.com/2012/02/diamonds-are-girls-best-friends.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gelukkig kan men diamanten in een industrieel proces vervaardigen. Het lukt helaas alleen bij kleintjes.

Antwoorden (2)

Het gaat niet alleen om de zeldzaamheid maar ook om de gecompliceerdheid van het delven van de diamant.
Er is dus misschien wel veel meer, allen moeilijk te pakken te krijgen. En dan is er ook nog veel diamant niet goed genoeg voor een sieraad, dat maakt ze zeldzaam
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt (:
Diamanten zijn natuurlijk zeldzaam en alles wat zeldzaam is, heeft veel waarde. Maar zeldzaamheid alleen is niet voldoende. Iets moet dan ook begeerlijk zijn en diamanten zijn werkelijk in hoge mate waard begeerd te worden.

De eigenschap van diamant om licht te weerkaatsen maakt er iets héél bijzonders van. Diamant is ook de hardste edelsteen die we kennen. Als voorwerp van schoonheid, dat duizenden jaren zijn eigenschappen kan behouden, Is de diamant het symbool geworden van eeuwigdurende liefde en trouw.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt :)