ik zou graag wel willen weten wat slijpen van diamanten met esthetiek te maken heeft. Weet iemand dat misschien?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou ik ook wel willen weten... :-s

Antwoorden (3)

esthetiek heeft te maken met mooi en lelijk. Ongeslepen diamanten zien eruit als gewone stenen en zijn dus 'lelijk'.
Als de diamanten worden geslepen worden ze mooier en gaan ze glinsteren (in zonlicht). Daarom heeft het slijpen van diamanten met esthetiek te maken. het omzetten van iets lelijks naar iets moois.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt (:
Een ruwe diamant schittert niet zo. De kunst (esthetiek) is om ze met mooie vlakjes te slijpen zodat het licht mooi weerkaatst wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt (:
Het gaat over de essentie van schoonheid als je Wiki leest.
Dus de kern van de schoonheid, wat zorgt dat iets schoonheid bezit.
Diamantslijpen is een kunst, er is lang geleden al bepaald wat de juiste vormen van geslepen diamant zijn.
Deze vorm zo goed mogelijk slijpen geeft de schoonheid
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt (: