Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Goeie vraag! Maar je bedoelt natuurlijk waarom er in Libië wél werd ingegrepen door de VN en in Syrië niet om de burgers te beschermen. Ik vraag het me ook elke keer af als ik de berichten lees. Vreselijk. Ik denk dat het iets te maken heeft met politieke belangen. Syrië is een belangrijke politieke en handelspartner van een aantal landen in de wereld, zoals buurland Turkije, Rusland en grote vriend Iran. Bovendien ligt Syrië vlakbij Israël en Israël is een land dat van alle kanten wordt bedreigd, o.a. door Syrië. Er hoeft maar iets te gebeuren of de vlam slaat in de pan, zeker met al die vluchtelingen die nu de grens oversteken.

Wat betreft Libië: die enge dictator daar had weliswaar een aantal vriendjes (vanwege de olie) maar men begon hem ook wel een beetje zat te worden op den duur. In het geval van Syrië ligt het allemaal toch net iets anders, blijkbaar. Ik denk dat het vooral iets te maken heeft met de patstelling dat als men Syrië aanvalt, Syrië wraak kan nemen op Israël, met steun van o.a. Iran. En dat is, denk ik, ik weet het niet zeker, de reden dat men de burgers van Syrië aan hun lot overlaat. Want Israël is een te belangrijk land in de regio.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groot probleem is Rusland inderdaad. Met mogelijk vele gevolgen als ze toch ingrijpen helaas... +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx Sanne.
Syrië is goede vrienden met iran en iran heeft atoombommen, de andere landen zijn daardoor bang dat ze gebombardeerd worden.
Daarom proberen ze het te stoppen door geen olie meer te kopen.(Daarom is de benzine ook duurder)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er bij de stemming van de navo de russen en china ertegen waren en die zijn goed bevriend met syrie .
En als er wordt ingegrepen dan moet er iedereen er voor zijn .
Zij wille eerst overleggen om het geweld te stoppen .

Toegevoegd na 38 minuten:
De navo moet de vn zijn .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen verbaasd zich hier waarschijnlijk over, China en Rusland houden de resolutie in de VN tegen, zij zijn goede vrienden met Assad, en toen er werd gestemd over de resolutie van Libië, had Rusland nooit verwacht dat het zover zou gaan met ingrijpen.
De resolutie van toen is als het ware een beetje 'vaag' opgesteld, zodat hij zo kon worden gebruikt, en dat Rusland en China akkoord gingen.
China en Rusland hebben namelijk beiden een veto in de VN, wat inhoud dat wanneer er gestemd wordt landen met een veto dit in hun eentje tegen kunnen houden. Hoeveel er ook maar voor of tegen zijn.. Zolang zij dus hun veto hebben en gebruiken, zal er niet snel militair worden ingegrepen in Syrië..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing