Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben op zoek naar de achtergrond/betekenis van onderstaande symbolen, iemand een idee?

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij de onderste gaat het enkel op het tekentje in het midden, de rest hoort er niet bij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

http://nl.wikipedia.org/wiki/Anarchisme

Toegevoegd na 1 minuut:
De andere is volgens mij een (misvormd) soort hakenkruis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mijn eerste impuls was Duits bier .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hakenkruis hoort volgens mij bij de reeks vampierverhalen nightwalker.Ik denk dat de verhalen van Japanse origine zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De A en de O van het eerste symbool staan voor Autonomia Operaia, dit was in de jaren zeventig een Italiaanse anarchistische stroming.
Het tweede lijkt me een variant op het hakenkruis. Hakenkruizen komen sinds de prehistorie op verschillende plekken in de wereld voor en mogen dus niet altijd aan Nazi's worden gelinkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het onderste tekentje lijkt inderdaad op een hakenkruis. Officieel heet een hakenkruis een 'swastika', vooral gebruik in het hindoeïsme. Deze swastika is van origine een vredesteken. Zo zou het wel samen kunnen gaan met anarchisme!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding