Nijntje Pluis werd bedacht op 21 juni 1955, in Egmond aan Zee.

Kitty White verscheen voor het eerst in Japan in 1974, en werd in 1976 naar de Verenigde Staten gebracht.

Nijntje was er dus aanmerkelijk eerder!

Toegevoegd na 5 minuten:
Wacht, ik haal twee figuurtjes door elkaar. Het gaat niet om Kitty, maar om Cathy - met een C. Dick Bruna heeft zelfs een proces aangespannen tegen Sanrio, vanwege de grote gelijkenis van dit konijnkarakter. In november 2010 oordeelde de rechtbank dat ze moesten stoppen met de verkoop van Cathyproducten in België, Luxemburg en Nederland.

Toegevoegd na 15 minuten:
Cathy is een vriendinnetje van Kitty en zij werd gecreëerd in 1975.
Amadea