Wat is grafisch schilderen?

Ze zeggen dat ik grafisch schilder als ze mijn werken zien.
Zie voorbeeld.
Alles wat ik op internet vind, heeft echter geen overeenkomsten. Wie weet wat het inhoud?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb de foto 3 keer geupload, snap het ook niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, bestand was te groot!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mesher, ik begin ervan te blozen! Dank je voor het compliment. Ik kan me wel vinden in je uitleg. Ik zou zo graag wat meer werk willen zien. Weet je misschien een naam van een kunstenaar voor me?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit inderdaad zelf ook een beetje met dat "abstracte"
Dat zie ik niet zo als grafisch. Het is ook vreemd dat ik geen grafische schilder kunstenaars kan vinden. Als het woord bestaat, dan zou er toch ook iets van te vinden moeten zijn op internet?

Het beste antwoord

Er zit denk ik ogenschijnlijk ook wel wat grafisch in in de zin van toonwaarden weergave, vervagingseffect en licht en schaduw toepassing. Alsof hier o.a. met filters gewerkt lijkt te zijn zoals in photoshop. Grijswaardenbeperking bijvoorbeeld. Maar grappig genoeg lijkt dit niet daadwerkelijk het geval te zijn. Grafische kunst zoals meer met abstracten en elementen gebruik makend zit hier duidelijk niet in dus dat vergelijk gaat m.i. niet op. Mooi werk, dat zeker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als dat kunstwerk van jou is, dan hierbij mijn complimenten. Ik vind het schitterend, vooral omdat het uitnodigt om er wat langer naar te kijken, en omdat je na 1 minuut kijken weer wat anders ziet dan in de eerste indruk. Dat noem je kunst! ;-)

In jouw kunstwerk zie ik handen, maar ook een lichaam, en zelfs een oog. De handen drukken voor mij iets beschermends uit.

Grafische kunst betekent volgens mij, kunst met een zekere abstractie en eenvoud, waarbij de nadruk ligt op vormgeving (vlakverdeling), met de juiste proporties en met een koele en zakelijke uitstraling. Details zijn meestal overbodig. Vaak nodigt deze kunst uit, om er zelf wat meer bij te bedenken, of er wat meer in te zien, dan er in werkelijkheid te zien valt.