Hoe heet dit grootschalig project?

Ik weet niet precies waar het was maar ik geloof dat het in Dubai of China was. Ze gingen hele dorpen vernielen en een groot gebouw bouwen in de plaats daarvan bouwen. De inwoners konden daarin dan wonen. Het gebouw ging groter zijn dan X aantal voetbalvelden. Je had er ook alles wat je ook in andere "dorpen" hebt: scholen, kapperszaken, politiebureaus....

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik geloof ook dat het was stopgezet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn in China honderden en waarschijnlijk wel duizenden van dit soort projecten. Ik ken er niet zo eentje met één gebouw ter grootte van enkele voetbalvelden, maar er worden in China elke dag wel dorpen met de grond gelijk gemaakt. Daarvoor in de plaats komen dan vaak compounds. Dit een stuk of twintig hoge woontorens van elk zo'n dertig verdiepingen hoog die er allemaal hetzelfde uit zien en erg dicht bij elkaar staan. Ze worden zo gebouwd dat er slechts een paar ingangen zijn, waar je soms ook alleen in kunt als je er woont en een pasje hebt. Binnenin heb je dan supermarkten, bioscopen, zwembaden, scholen, etc. Soms zijn de winkels ook ondergronds en zijn de gebouwen via tunnels met elkaar verbonden. In zo'n complex kunnen dan gerust tien- of twintigduizend Chinezen wonen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zoek naar een naam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat jij omschrijft kan elk willekeurig project in China of in die regio zijn. Er zijn er honderden van. Of bedoel je slechts concepten zoals de Bionic Tower in Shanghai of de Shimizu piramide in Tokyo? Anders zou ik het niet weten.

Andere antwoorden (2)

Doet me denken aan het Nederlandse idee "die berg komt er". Bedoel je dat niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien bedoel je Foxconn in Shenzhen