zingen met de s. Dat heet volgensmij sissen. Hoe voorkom je dit? klik voor uitleg.

Het blijkt, ook bij mij dat als je de s zingt in het engels, of in het nederlands. dat weet ik niet. maar dan schijn je te sissen. dit zelf hoor je niet maar anderen wel en sissen klinkt niet erg mooi. Daarom vraag ik even hoe je dit kunt voorkomen. Want het is best lelijk als je zingt met sissen. Dan spreek je de s heel raar uit in het zingen. Het gaat veel harder dan anderen. Een heel scherp geluid geeft het. ik heb al veel geprobeerd om het te voorkomen maar kan het niet echt vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Logopedie is de oplossing, daar leer je de S op een goede manier uitspreken, het heeft te maken met je tong die je niet goed gebruikt met het uitspreken van de S.
Kwestie van oefenen. Via je huisarts kan je een verwijzing krijgen, maar je kan ook rechtstreeks een afspraak maken. Vraag wel even naar de vergoeding van de zorg verzekering om verrassingen te voorkomen.
Ik sliste als kind ook, ik moest altijd oefenen met Esch-sur-sure, een plaatsje in Luxemburg waar we op vakantie gingen. ;)