Wie of wat heeft ervoor gezorgd dat we in Nederland, Nederlands spreken en Engels in de UK en VS enzovoort? Wat was de aanleiding hiervan?

Die talen zijn ooit ontwikkeld en wie kwam op het idee een heel nieuwe taal te ontwikkelen? En hoe deed diegene dat?

Dus, wie of wat heeft dit in werking gezet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Talen ontwikkelen vanzelf. Er is niet iemand geweest die dacht: hé, laat ik het Nederlands eens gaan uitvinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je verstand hebt van evolutie; kan je hetzelfde principe toepassen.

Het beste antwoord

Alle natuurlijke talen ontstaan als dialecten van eerdere talen. Of alle talen één bron hebben (een zogenaamde prototaal), of meerdere is niet bekend.

Het beste wat je kunt doen is (bijvoorbeeld) http://nl.wikipedia.org/wiki/Taal te lezen en linkjes te volgen die je interesseren, belachelijk veel over taal in al zijn aspecten te weten te komen, en je na 3 weken afvragen hoe je ook al weer op Wikipedia was gekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens de bijbel zijn talen ontstaan bij de bouw van de toren van Babel ( hier komt ook de uitdrukking Babylonische spraakverwarring vandaan ).
Mensen in de stad Babel wilden een toren tot in de hemel.
Om die hoogmoed te bestraffen, zorgde God ervoor dat de bouwers ineens verschillende talen spraken, zodat ze niet meer konden samenwerken. De bouw aan de toren lag stil en de Babylonische spraakverwarring begon.

Nog steeds wordt er wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de oorsprong van alle talen.
Er zijn -- nog niet onomstreden maar wel steeds sterker -- aanwijzingen dat de menselijke taal op één plaats op de wereld ontstaan is, ergens in Oost-Afrika. Van daaruit zijn de mensen over de wereld getrokken en hebben hun talen in allerlei richtingen ontwikkeld. Het lijkt er dus op dat alle talen van één taal afstammen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er ook niet zo'n voorstander van, maar ik vond dit wel leuk / grappig klinken, vandaar de +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De theorie van de Nostratische taalfamilie is zeer onwaarschijnlijk, om maar niet te spreken van de toren van Babel...
Vroeger woonden de mensen geísoleerd, in stammen of groepjes. In de préhistorie stootten ze klanken uit en met de eeuwen werden woorden gevormd en ontstond de taal.
Je kunt je voorstellen dat iedere stam zijn eigen taal ontwikkelde.
In Nederland heb je al zoveel verschillende dialecten en wereldwijd gezien is dat ook zo, met een nog groter onderling verschil.
Dit is in hele simpele bewoordingen het antwoord op jouw vraag.