Wie kan mij aan informatie helpen over de zgn. "krakelingenvloer"?

Omstreeks jaren 20, een afbeelding zou helemaal geweldig zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Krakelingen zijn tegeltjes met bolle en holle cirkeluiteinden. Ze zijn ook te vinden in de oude Bank van Luykx in Roosendaal. Zie de link.

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je er toch even een keertje voor op reis moet, want er is bitter, bitter weinig informatie over te vinden, en al helemaal geen afbeeldingen.

Ik heb een kerk voor je gevonden in Heemstede die in de jaren 20 gebouwd is en die een dergelijke Krakelingenvloer moet bezitten, Parochie Onze Lieve Vrouw Hemelvaart. Op de site hebben ze zelfs een foto-rondleiding door de kerk, maar helaas niet ingezoomd op de - mijns inziens toch bezienswaardige- vloer.