welke rare wetten zijn er allemaal uit de hele wereld?

bijvoorbeeld dat je in singapore geen kauwgum mag kauwen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

http://www.detectivebureaustam.nl/rarewetten.htm

Hier staan er echt heel veel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prachtige opsomming!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!

Andere antwoorden (16)

in Engeland mag je niet topless rond lopen behalve als je werkt in een winkel voor tropische vissen :S:S

Toegevoegd na 56 seconden:
en ook een dat iemand uit een stad (ik weet niet meer welke) iemand uit een andere stad (weet ik ook niet meer) mag neer schieten als hij/zij een pijl en boog bij zich heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
York.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag alleen Schotten (voorzien van pijl en boog) binnen de stadsmuren van York vermoorden. Dus als nederlander ben je veilig ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O ja, op zondag mag het echter weer niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wtf?? hahaha
Dat het Nederlands koningshuis zelf geen belasting hoeft te betalen en wel met belastinggeld wordt onderhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
Zou je willen ruilen?
De gordijnenbelasting uit de 19e eeuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Catalonië moeten alle 5 sterren hotels "pan con tomate" (brood met tomaat) bij het ontbijt serveren, en regionale worstspecialiteiten. Ook als ze vinden dat het niet bij hun luxe aanbod past, moeten ze het toch serveren, anders krijgen ze een boete.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de US is het wettelijk verplicht om na toiletbezoek de handen te wassen, terwijl een pistool dáár volgens de wet vaak erg legaal is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet meer in welk land het was,
Maar dat je niet naakt in je eigen huis mag lopen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Amerika weer eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een land waar jij in de gevangenis belandt als je een inbreker in jouw huis neermept. Kans is groot dat de inbreker eerder vrij is dan jij als mepper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nederland he:)
Je mag in Engeland sinds 1313 geen harnas in het parlement dragen.

Het is een ieder verboden om te overlijden in het engelse parlementsgebouw.

Beren schieten is toegestaan, maar het wakker maken van een beer om een foto te maken is verboden, (Alaska, VS)

In Engeland wordt het op z'n kop plakken van een postzegel met de afbeelding van de Britse vorst als landverraad beschouwd

In Frankrijk mag je je varken niet de naam Napoleon geven.

En voor een Nederlander is het altijd heel leuk om in Belgie bij een bouwput een bordje te zien met "verboden op het werk te komen"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat Nederlanders uit Nederland een verbljfsvergunning moeten hebben als ze op een van de (voormalig) Antilliaanse eilanden willen gaan wonen, maar dat iemand van die eilanden zich zonder slag of stoot in Nederland mag vestigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de Amerikaanse staat Kentucky mag je geen ijs in je achterzak hebben.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier is nog een site met rare wetten in Amerika: http://www.keppe.net/oldblog/2004_01_01_arch.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een Amerikaanse Staat is het verboden om als man je vrouw te slaan met een riem. Maar wanneer de riem korter is dan 60 cm, mag het weer wel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Chico, California staat er een boete van 500 dollar op het binnen de stadsgrenzen laten ontploffen van een nucleair wapen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een bepaalde staat in de VS (ik weet zo uit mijn hoofd even niet meer welke) dat je een tandenborstel en tandpasta niet tegelijkertijd in dezelfde winkel mag kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je mag in arkansas(staat in amerika) niet de naam verkeerd uitspreken.
het moet uitgesproken worden als [ar-ken-saw]
mensen zullen het namelijk in eerste instantie uitspreken als [ ar-ken-ses]

anders levert dit je een boete op, of moet je naar de gevangenis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in mexico-stad daar ergens mogen alleen de auto's met even nummerborden op de even dagen rijden en de auto's met de oneven nummerborden op de oneven dagen rijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is verboden beren mee naar het strand te nemen (Haifa, Israël).

Het is verboden een auto te starten als er iemand onder ligt (Denemarken).

Als je een Schot ziet, is het wettelijk toegestaan hem te beschieten met pijl en boog,
behalve op zondag (York, GB).

Een man overtreedt de wet als hij een slapende vrouw kust (Logan County, Colorado).

Je mag geen witte wandelstok gebruiken tenzij je blind bent (Connecticut, VS).

Vrouwen riskeren een boete als ze in slaap vallen onder de haardroger, idem voor de
kapper (Florida, VS).

Het is verboden in vollen vlucht uit een vliegtuig te stappen (Maine, VS).

In Pocatella is het dragen van verborgen wapens verboden, behalve als ze duidelijk zichtbaar zijn...

In Guernee is het voor vrouwen die meer dan honderd kilo wegen verboden paard te rijden in korte broek

Als je iemand bijt in New Orleans is dat een simpele overtreding - als je dat doet met een vals gebit is dat een ernstige overtreding

In Portland is het voor mannen verboden vrouwen onder de kin te kietelen met een veren plumeau

Enzovoort.
Kijk maar eens op google, zo grappig ;)