Hebben de pyramide's op aarde geografisch een verband met elkaar?

Er zijn pyramides in Centraal Amerika, Egypte, China, Mesopotamië en nog wat kleine pyramides hier en daar.

Hebben ze geografisch gezien misschien een bepaalde relatie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Dat is een hele goeie vraag, waar een moeilijk antwoord op te geven is. Onderzoekers van verschillende wetenschappen werken elkaar hier nogal in tegen. Zodra deze wetenschappers hun krachten en kennis zouden bundelen dan zouden ze misschien dichter bij de de 'waarheid' komen. Echter zal dit nooit gebeuren, waardoor je enkel verschillende theorieën uit verschillende wetenschappen overhoud.

Neem alleen de piramides van Gizeh al. Hierbij worden veel onderzoeken tegen gehouden door archeologen die wel of niet bepalen wie de vallei der koningen mag onderzoeken. Zij bepalen eigenlijk de standaard benadering van oud Egypte, terwijl men er nog steeds, na zeer veel pogingen, er niet in is geslaagd de Egyptische manier van bouwen te repliceren, laat staan te begrijpen, volgens de 'inzichten' van de orthodoxe egyptologie.

Veel aspecten van de Egyptische cultuur kunnen met de egyptologische modellen niet verklaard worden (en worden dus ook vaak doodgezwegen) en aan de andere kant zijn pogingen om met behulp van deze modellen b.v. piramides te bouwen tot nu toe jammerlijk mislukt als de piramides hoger dan tien meter werden. Wetenschappelijk wordt dit omschreven als: "sommige deelproblemen ten aanzien van de Egyptische cultuur zijn nog niet opgelost".

Wat betreft het Oreon mysterie mochten Bauval en Gilbert beweren en schrijven wat ze wilden, de egyptologen wilden er ondanks de bevindingen nog steeds niet veel van weten. In de boekwinkels kwam: "Het Orion mysterie" terecht op de plank esoterie, waar het vol staat met boeken vol theorieën als die van "Het sterrenbeeld Orion". Bauvals theorieën leken definitief naar het land der fabelen verwezen.

Zolang de onderzoekers en de wetenschappers elkaar blijven tegen werken zal er niet alleen betreft de piramides van Gizeh, maar van alle bouwkundige werken, een relatie met een geografische verklaring geheel uitblijven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is net wat je wilt zien, natuurlijk un je er allerhande lijnen en theorien aan verbinden, maar aangezien het land ook nog beweegt, hecht ik er niet veel waarde aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik stem "neen". Nou ja, apart van het feit dat ze zich allemaal op hetzelfde planeet bevinden, maar dat bedoel je vast niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is tot op heden geen spatje bewijs dat deze volkeren contacten met elkaar hadden. Een piramide is gewoon een hele logische vorm om een groot, stabiel bouwsel neer te kunnen zetten met niet al te ingewikkelde hulpmiddelen.

Veel mensen willen graag geloven dat de piramidebouwers in midden- en Zuid-Amerika contact hadden met de Egyptenaren, maar als er dan eens goed naar gekeken wordt, blijken er honderden jaren tussen de verschillende culturen in te zitten. Echte 'gelovers' willen natuurlijk graag dat alle piramidebouwers door dezelfde goddelijke kosmonauten bezocht zijn. Ook hiervoor: geen spatje bewijs.

(Jammer he, het zou zou mooi kunnen zijn... Dat maakt Stargate ook zo'n leuke film.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en ik heb wel eens een kruis met een Jezus erop gepoept. Bijna occult!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ALLE pyramides?? In Egypte alleen al staan er zo'n honderd. Hoe groot had je Orion willen hebben? Maar aarzel niet, teken Orion op een stuk overtrekpapier en ga zitten schuiven en passen op een atlas. Ik verwacht er eerlijk gezegd niet het meeste van.
Alleen de pyramides van Geops die vormen samen het sterrenbeeld Orion. Hierveel is veel te vinden op het internet. andere verbanden zijn niet aangetoond, tenzij je stargate SG1 gelooft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan zijn waarschijnlijk de Egyptenaren eerder met toerisme begonnen dan aangenomen. Maar goed dat wist ik niet, weet alleen dat in Egypte het verband wetenschappelijk is aangetoond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cheops
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of ze zijn gebouwd met hulp van buitenaardse intelligentie.
Ancient Aliens
http://www.youtube.com/watch?v=E3y5h24sWuw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de drie sterren van de 'riem', dan wel te verstaan (hoewel een vierde pyramide misschien een vierde ster moet voorstellen). Maar niet wetenschappelijk aangetoond, hoor, aleen zeer goed mogelijk dat ze daar het voorbeeld hebben gezocht.
China had ik ook nog nooit van gehoord en aliens schijnen overal iets mee te maken te hebben. Volgens (gelukkig slechts) sommigen. Het filmpje is koddig in elkaar geplakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zei het brein van de nuchtere bekrompen fries
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okee, kan goed. Die sterren zijn zichtbaar en bruikbaar als voorbeeld. De site, helaas, is verder onzin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja, en @ duchantain: ik ben geen Fries en niet bekrompen. Maar ook niet dom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg ook niet dat je dom bent. Vind het enkel bekrompen om niet verder te kijken dan je neus lang is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik DENK verder dan mijn neus lang is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij je zin....
Een goeie vraag en maakt een hoop los zoals hierboven te lezen is. Kort gezegd gaat het erom dat er 2 stromingen zijn:
1- Farao's hebben ze laten oprichten als hun grafsteen.
2- Het grafgebruik is secundair, en de pyramides zijn voor andere doeleinden gebouwd.
Samen met andere "wereldwonders" worden ze aangegrepen door de "buitenaardse goden aanhangers" aangevoerd door Erich von Daniken om hun standpunt te illustreren of zelfs te bewijzen. Hieronder wat youtube filmpjes die pro "buitenaardse goden theorie" zijn. En die dus een duidelijk ja geven op je antwoord. Helaas heb ik niet echt materiaal gevonden wat deze theorieën weer ontkracht.
Let wel het materiaal in deze filmpjes is theorie en heeft geen wetenschappelijke waarde hoewel het wel als zodanig wordt gebracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijzonder interessant is hierover het boek "Wie Schiep Egypte?" door Bert Thurlings. Hij werpt zoveel vragen op over de bouw dat hij niet anders kan dan tot de conclusie komen dat buitenaardse wezens de bouwers geholpen moeten hebben. En hij ziet wel degelijk relaties.