Weet iemand wat dit is?

ik heb dit al een hele tijd weet iemand misschien wat het is? Het is een soort van steen ofzo

Toegevoegd na 19 minuten:
De lengte is ongeveer 5 bij 6 cm en 1.5 2 cm dik

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik weet niet precies waar ik het heb gevonden maar ik ben wel een keer bij een gletsjer geweest ik geloof dat die daar vandaan komt (het is al wel weer een tijd geleden dat ik daar ben geweest)

Toegevoegd na 1 week:
weet iemand wat dit is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het zijn kalksinters. Ook al lijken de mooie ronde gaten op het eerste oog door mensenhanden gemaakt, toch is hier volgens geoloog Werner Felder uit Vijlen een natuurlijk proces aan het werk geweest. Het gaat namelijk om kalksinters. Grondwater is vaak rijk aan kooldioxide (CO2 ), waardoor er gemakkelijk kalk in kan oplossen. Als dit water met de buitenlucht in aanraking komt, ontsnapt het CO2 de atmosfeer in en slaat de kalk als vast gesteente neer. Kooldioxide-arm water kan namelijk minder kalk bevatten. Geologen noemen deze uitgekristalliseerde kalksteen sinters. Het bekendste voorbeeld hiervan zijn druipsteengrotten. Kalkrijk grondwater druppelt van de grot naar beneden en vormt zo de kenmerkende stalactieten en stalagmieten. Rond kalkrijke warmwaterbronnen vormen kalksinters soms tientallen meters hoge terrassen, zoals in Pamukkale in het zuidwesten van Turkije en Mammoth Hot Springs in het Yellowstone park (VS). Travertijn, het witte gesteente dat de Romeinen gebruikten voor de bouw van hun paleizen en tempels, is ook een vorm van sinterkalk. Hetzelfde geldt voor de kalk in warmwaterleidingen en koffiezetapparaten. Soms zet de kalk uit het opborrelende grondwater zich af rond plantenstengels en wortels. Als de plant vervolgens afsterft, blijven in de kalksteen ronde gaten achter. Dit verklaart de bijzondere stenen die de heer Vroemen langs het strand van Antalya aantrof. Soortgelijke kalksinters vinden we ook in sommige Limburgse beekdalen, de Voerstreek en het Bunderbos. Alleen zijn de afzettingen hier veel dunner dan in het gesteente van Antalya. De merkwaardigste kalksinter is misschien wel een volledig versteend vogelnest dat bewaard wordt in het natuurhistorisch museum van Bern. Na een val in een bron met kalkrijk water, werd het nest volledig door sinterkalk 'ingepakt' Toegevoegd na 57 seconden: http://www.wegwijslezer.nl/php/question.php?QuestionID=575

Het is steen dat in de brand heeft gestaan ik heb ook zo'n soort steen

Zo te zien is het een slak. Slakken zijn verbrandingsresten van hoogovens.

Ik denk he dat het een stuk lava of maansteen is. Het kan ook een stukje asteroide zijn. Ik zou er eens naar laten kijken. Toegevoegd na 4 minuten: Maar ik ben jaren geleden in de bergen geweest bij een aantal gletsjers en toen lagen daar ook allemaal rare stenen. Maar die waren een beetje ijzer achtig. Ik vroeg het aan de gids en die zei dat het afgebrokkelde stukjes ert is (weet je wel). Zijn er bij jou stukjes ijzer te zien? Zo leek die van mij wel. Waar heb je het gevonden? Toegevoegd na 10 minuten: Ik heb het gevonden!!! (denk ik) Kijk dit is een nette erts en daaronder is een ruwe erts. Hij lijkt er veel op. Toegevoegd na 16 minuten: Sorry dat er geen nette bij stond hoor. De mijne lijkt er ook veel op. Maar bij mij zat er nog een beetje gruis bij. Zou je willen terug reageren want ik heb dit ook meegemaakt en ik vind het wel typisch dat er meerdere mensen zijn die zo'n ding hebben. Maar de gids vond het ook veel op een lava steen lijken maar ik heb gegoogled en ik vond ook een vuursteen er veel op lijken. Dus misschien kunnen we er samen uit komen. (er zit een foto bij) Toegevoegd na 16 minuten: Sorry dat er geen nette bij stond hoor. De mijne lijkt er ook veel op. Maar bij mij zat er nog een beetje gruis bij. Zou je willen terug reageren want ik heb dit ook meegemaakt en ik vind het wel typisch dat er meerdere mensen zijn die zo'n ding hebben. Maar de gids vond het ook veel op een lava steen lijken maar ik heb gegoogled en ik vond ook een vuursteen er veel op lijken. Dus misschien kunnen we er samen uit komen. (er zit een foto bij)

Dat lijkt me een typische sintel.

Lijkt op vulkanisch gesteente! Ligt op IJsland voor 't oprapen...

dat is verbrand asalt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100