Wat is er geworden van body artist Fabiola? Zie afbeeldingen.

Ik was vanmiddag bij vrienden die ietsje ouder zijn dan ik (40-45+), en zij herinneren zich nog Fabiola. Die paradeerde 25-30 jaar geleden regelmatig over het Stratumseind in Eindhoven, extreem uitgedost, geen travestiet ..meer een wandelend kunstwerk (zo beschreven ze hem). Iedereen wist dat hij "Fabiola" heette, maar niemand kan zich herinneren of hij ooit met iemand praatte. Zij dachten dat hij uit Eindhoven kwam, maar volgens de links naar de afbeeldingen was het Amsterdam. Waar is Fabiola gebleven? Wat doet hij tegenwoordig? Hij heeft kennelijk op behoorlijk wat mensen een onvergetelijke indruk gemaakt.

Ik wist niet waar ik deze vraag het beste kon plaatsen - Kunst & Cultuur, of Maatschappij. Vanwege de beschrijving door mijn vrienden heb ik gekozen voor het eerste.

Afbeeldingen:
http://www.anp-archief.nl/page/74976/nl
http://www.anp-archief.nl/page/245568/nl

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Fabiola was dit jaar nog te zien in het programma De Rijdende Rechter. Ze had een conflict met iemand over diens boot in de gay parade. Als het om dezelfde Fabiola gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
loginabcde
12 jaar geleden
ja wou ik ook reageren. Volgens mij is het dezelfde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.eerstehulpbijrecht.nl/uitzending/rijdende-rechter/08-11-2011?page=3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meen je niet! Ik ga eens kijken of die aflevering nog ergens terug te vinden is :) (en even mijn vriend(en) bellen) Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan niet meer bellen (ik bel eigenlijk nooit iemand na 22:00u), dus dat doe ik morgen wel. Heb dit videofragment gevonden:
http://www.eerstehulpbijrecht.nl/fragment/uitgelicht/08-11-2011/drama-op-gaypride Nou heb ik zelf Fabiola nooit in levende lijve gezien en in de video is hij (zij) weliswaar wat dikker dan op de foto's, maar ik zie wel enige gelijkenis. Nogmaals bedankt voor je antwoord Benzemens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O, haha.. ik zie nu pas jouw link *_*
Sorry voor de late reactie. En natuurlijk een + van mij! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan! Ik moest ontzettend lachen om die uitzending :-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nogmaals bedankt voor je snelle antwoord, en de link naar de video. Ik heb inmiddels 2 van de 4 vrienden gesproken en zij zeggen dat dit inderdaad Fabiola is die ze zich herinnerden.

Andere antwoorden (1)

Het "Levend Kunstwerk" Fabiola kun je in Amsterdam nog regelmatig tegen het lijf lopen. Bovendien was er laatst inderdaad een uitzending van de Rijdende Rechter waarin ze de hoofdrol speelde. Hier kun je de uitzending terugzien:
http://www.uitzending.net/gemist/75962/Nederland-1/De_Rijdende_Rechter.html
De afgelopen jaren kon je het kunstwerk Fabiola ook inhuren voor je feesten en partijen. Inmiddels is ze 65 jaar, maar je ziet haar nog steeds overal opduiken, vaak met een bosje prei als handboeket.

Peter-Alexander zoals Fabiola vroeger heette, vertrok vlak voor zijn 20e jaar uit België naar Nederland en kreeg bekendheid door zich als levend kunstwerk aan het Stedelijk Museum aan te bieden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Dank je wel Pieter2011!
Inmiddels heb ik 2 van de 4 vrienden gesproken en zij zeggen dat dit de Fabiola is die ze bedoelden. :)