De Moren waren moslims en hebben aan een groot deel van de westerse beschaving bijgedragen, kijk b.v naar de prachtige gebouwen in Spanje.
Ook waren ze ons al ver voor in b.v. de oogheelkunde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Moren (ook wel Arabieren) waren een volk rondom de zuidwestelijke kust van de mediterrane zee.

Zij geloofden in de Islam. Dat is meteen de directe link.

(extra informatie; nodig/onnodig)

@Moolkeesje

Toen de kerk alle boeken verbrandde waar enige kennis in zat, en Leonardo's werken vernietigde etc.

Hadden de Moren/Arabieren alles opgeslagen in prachtige bibliotheken.

Hadden ze de medische kunden heel ver ontwikkeld en waren ze superieur op meerdere gebieden. Als voorbeeld:

Toegevoegd na 3 minuten:
Het spijt me, het voorbeeld kan ik niet vinden. Het boek ben ik kwijt..