Weet iemand een goede slotzin voor een afstudeerwerkstuk?

Ik heb de afgelopen maanden zoveel getypt, veranderd aan mijn tekst, verwijderd, geknipt en geplakt, dat het onderhand zwart ziet voor mijn ogen. Ik ben nu eindelijk aanbeland op het historische punt dat ik de laatste zin van mijn afstudeerverslag ga schrijven. Ik wil dat het iets goeds is, het cirkeltje moet rond zijn. Wat kan ik doen? Ik heb als laatste onderdeel een sterkte-zwakteanalyse gemaakt en ik heb de zin: Hiermee besluit ik mijn verslag.

Wat o wat zal ik daar nog eens achter zetten?

Oh ja: ik ben natuurlijk niet per sé op zoek naar een zin die slaat op MIJN afstudeerwerkstuk (dat zou een beetje moeilijk zijn), maar meer naar inspiratie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
24.7K

Het beste antwoord

Een verfrissend slot niet te saai. Bijv wat je geleerd hebt en wat je hierna wil bereiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit past wel in de stijl van de rest van mijn verslag. Bedankt!

Andere antwoorden (8)

Ik zou eindigen met een conclusie van dat waar je verslag over gaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat heb ik allemaal al gedaan. Ik bedoel niet hoe ik het moet afsluiten, maar wat ik als laatste zin zal gebruiken. Het moet een beetje creatief zijn, of opvallend, een echte afsluiter! Maar ik ben een beetje uitgecreatiefd... ;-)
Laat je inspireren door de sterktes en zwaktes van het fantastische weer die ons alweer bereikt heeft. De rijkvloeiende druppels regen en het herfstogende humeur van mensen rondom jou heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet er anders nog bij dat je het bijvoorbeeld met veel plezier hebt gemaakt ;) en dat je het onderzoek vreselijk interessant vond.

Toegevoegd na 51 seconden:
... en dat je het jammer vindt dat je het af moet ronden, haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha ha. Ja, echt heel jammer. Zal ik schrijven: ik hoop dat het wordt afgekeurd, dan kan ik het nog een keer doen?
"Ik hoop dat u evenveel plezier heeft beleefd aan het lezen van dit verslag, als ik zelf heb beleefd aan het schrijven ervan."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mooi citaat van een bekendheid. Wel eentje die meteen herkend wordt, zodat er geen twijfel over is of je hem 'gestolen' hebt of expres gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een beroemde slotzin uit een literair werk?

Bijvoorbeeld:
"Hiermee besluit ik mijn verslag. Het is gezien, het is niet onopgemerkt gebleven."

Dat is een variatie op de slotzin van De Avonden van Gerard Reve. Ik zou het wel cursief of tussen aanhalingstekens zetten zodat duidelijk is dat om een citaat gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat ik u er mee kan inspireren en imponeren.Dat ik origineel ben geweest en dat u zich over een aantal jaren nog eens aan refereert.Dan heb ik mijn afstudeerwerkstuk bereikt wat ik er mee wilde bereiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek iets "om over na te denken". Een quote of citaat, dat maakt niet uit. Hier vind je een paar leuke sites om inspiratie op te doen:

http://www.kwootjes.nl/index.php?view=random
http://www.citaten.net/search.asp?GaNaar=Random
http://www.citaten.nl/honderdrandomcitaten.php
http://www.oneliners-and-proverbs.com/hollands/frame-hol.html
http://wijsheden.net/nl/wijsheden/overzicht

Veel succes én plezier!
Pieter2011