waar stierf cleopatra de 2 de moeder van cleopatra de 3 ?

Toegevoegd na 2 uur:
waaraan bedoel ik sorry :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk Egypte. Op wiki staat niet waar.

Antwoorden (1)

Haar dood
Op 28 augustus in het jaar 30 v. Chr. zoekt Augustus (die eerst Octavianus heette), haar op in haar paleis. Augustus belooft haar van alles, om haar maar met zich mee te laten gaan. Cleopatra heeft hem door, eigenlijk wil hij haar achter zijn strijdwagen binden, en haar als ordinaire slavin door de straten van Rome laten sleuren, terwijl zij door de menigte wordt nageschreeuwd. Een paar dagen later blijkt al dat Augustus een gewetenloze schurk is, haar zoon en opvolger, Ptolemaeus Caesar, wordt door zijn soldaten vermoord. Cleopatra vlucht haar mausoleum in.

Cleopatra zit nog steeds in haar mausoleum. Octavianus wil haar levend hebben omdat Cleopatra haar schatten in de brand zou kunnen steken. Cleopatra wordt gevangen genomen doordat 1 van Octavianus´ mannen onopgemerkt in haar mausoleum komt. Op 1 augustus in het jaar 30 v. Chr.

Cleopatra heeft besloten er een eind aan te maken. Zonder wapens en voortdurend in de gaten gehouden te worden, begint ze een hongerstaking. De wonden die ze zichzelf heeft toegebracht, bij het sterven van Antonius, raken besmet. Ze verzwakt. Octavianus dreigt dat, als ze zo doorgaat, hij haar kind op gruwelijke wijze zal vermoorden. Cleopatra laat zich genezen en eet weer. Maar nog wil ze er een eind aan maken.

Ze gaat voor de laatste keer naar het graf van Antonius en daarna treft ze de laatste voorbereidingen. Ze laat zich wassen, opmaken en als koningin kleden door haar beide trouwe dienaressen Iras en Charmion. En ze schrijft een brief aan Octavianus waarin ze hem vraagt haar lichaam naast dat van Antonius te leggen.

Cleopatra ligt levenloos op haar bed met haar twee dienaressen naast zich. De vraag is alleen hoe de drie vrouwen zich om het leven hebben gebracht; hebben ze zich laten bijten door een adder, of geprikt met een naald gedoopt in vergif.