Wat is het voltooid deelwoord van 'playen' (iemand gebruiken/misbruiken voor zoenen/seks)?

ik weet dat je het ezelsbruggetje 't ex kofschip kunt gebruiken en volgens die regel krijg je een 'd', dus geplayd, maar het ziet er zo raar uit..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Engelse werkwoorden die hebben overgenomen worden OP DE NEDERLANDSE MANIER vervoegd. Dus bijvoorbeeld geshopt. In het geval van playen is het dus ook geplayd

het wordt dan geplayed

'Playen' is nog helemaal geen werkwoord in de Nederlandse taal, iemand kan wel een 'player' zijn maar zelfs daarvan vraag ik me af of het al in het woordenboek staat. Mocht het er ooit wel in komen, dan zal het wel 'geplayed' worden. Maar of je het dan over dader of slachtoffer hebt is weer onduidelijk.

Inderdaad zou dan zoals bij eerdere antwoorden geplayed kunnen worden. Hierbij wordt in zinsverband of iemand dader of slachtoffer is. De dader heeft iemand geplayed en het slachtoffer is door iemand geplayed. Alhoewel dit misschien niet het juiste forum is, pleit ook deze situatie voor het blijven gebruiken van bestaande Nederlandse woorden, waarbij iedereen meteen begrijpt waar het over gaat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100