Wat voor een 'kunstwerken' maakten/maken indianen?

^^

Toegevoegd na 4 minuten:
ook nog andere dingen dan totempalen? Want die had ik zelf ook al bedacht. :P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk maar eens op Google afbeeldingen : kunstwerken Indianen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist.
Type indianenkunst
of kunst indianen
en kies afbeeldingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nativeart.nl/ Zou zeggen kijk eens op deze site dan kun je zelf zien wat zij vroeger maakten. Marcel Gotje is een vriend van mij die zo'n beetje een halve sjamaan is. Hij maakt allerlei voorwerpen die indianen ook maakten en nog veel meer. Je kunt het allemaal zien op zijn site, en hem gerust eens bellen. Hij kan je er alles over vertellen, en het is een bijzonder persoon om eens mee van gedachten te wisselen. Hij weet er echt veel van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En je hoeft kunstwerken niet tussen aanhalingstekens te zetten.
Het was - en is - echt gewoon kunst.

Het beste antwoord

In Canada ben ik in een museum van indianenkunst geweest. Natuurlijk maakten en maken zij ook andere voorwerpen dan totempalen. Kledingstukken van leer/berenvel, sieraden van kraaltjes (en ook bijvoorbeeld droomvangers), muziekinstrumenten, houtskooltekeningen, prachtig houtsnijwerk, mooi versierde vredespijpen, van vogelveren gemaakte hoofdtooien, etc.
Amadea
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Waar heb ik de minduim dan aan te danken?

Andere antwoorden (3)

Totempalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:lol: was ook het eerste dat mij te binnen schoot - alleen al daarom een plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje :)
Pijl en boog waren vaak kunstig versierd! Óók met kralen waren de Indianen vaak behoorlijk creatief bezig....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Totem palen,
Hun kleding,(ook een helekunst)
Rotstekeningen.