Het komt uit de Middeleeuwen.

Konijnenpoot: deze geluksbrenger komt voort uit het geloof in de geneeskracht van een botje in de hazenpoot. Deze werd gebruikt als middel tegen spierziekten en kramp. In de middeleeuwen geloofde men dat dit botje kwade geesten kon afweren.

Toegevoegd na 8 minuten:
Maar ook uit de tijd van de slavernij.

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/diversen/31447-konijnenpootje-voor-geluk.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Konijnen brengen geluk, had je vanmorgen op RTL 4 moeten kijken het jaar van de konijn in China en dat staat voor geluk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onwetendheid - eenieder die zich verdiept in het lot van de oorspronkelijke eigenaar zal snel tot de conclusie komen dat het qua "geluk brengen" nogal kan tegenvallen.