Kan ik mezelf leren zingen of GRATIS via iets, mijn ouders betalen al twee sporten voor me ik wil ook graag zingen maar ze kunnen het niet betalen?

Wat moet ik nu doen? wil het zo graag

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb een youtube account ( net begonnen) dus niet geweldig ofzo youtube.com/user/kloxmusics Kunnen jullie me aub zeggen waar ik aan moet werken?
Ik zou het echt waarderen :D

Weet jij het antwoord?

/2500

http://www.onlinemuziekschool.nl/muziekles/gratis-zangles-op-proef.html hier kan je een gratis proefzangles nemen. Ik denk toch dat je zelf al het beste antwoord gegeven hebt; gewoon leren via (internet) video's.

Ga bij een jongerenkoor. Kerkelijke koren zijn vaak gratis of hebben een hele lage contributie. Je leert er alle basistechnieken die je nodig hebt.

Zangles is zo leuk! (Vind ik). Ikzelf benader het zingen als een sport. Je moet trainen om beter te worden en vooral de warming up niet vergeten. Wat ik jou dus sowieso aan wil raden is om voor het zingen altijd op bijvoorbeeld youtube een 'singing warm up' te doen. Doe veel verschillende warming up oefeningen, zowel voor je kaak, tong, stembanden, mond/lippen als je lichaam & ademhaling. Daarnaast kun je eventueel een CD downloaden zoals 'learn to sing like a star' en hiermee enkele malen per week oefenen. Daarnaast is het slim om toch te kijken of je ergens een keer een zangles kan volgen, of een cursus kunt doen. Wanneer jij zelf aan de slag gaat kan het voorkomen dat je jouw stem op een verkeerde wijze ontwikkeld waardoor je jouw stem meer slecht dan goed doet. Niet één stem is hetzelfde en iedere stem vraagt dus een specifieke benadering. Goede zangleraren zijn experts en kunnen jou vertellen waar je op moet letten en waar je nog aan moet werken. Je hoeft niet persé iedere week een zangles te volgen, maar af en toe advies inwinnen is dus zeker aan te raden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100