Hoe blijft een iglo overeind staan?

Met welke omstadigheden moet er rekening worden gehouden?
İs het niet koud in de iglo en is het wel comfortabel?
En hoe word het precies gemaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat een iglo niet instort, komt door het zelfde effect als men gebruikt om een boog (b.v. bij een kerkpoort) te maken.
De stenen in de boog houden elkaar tegen/in evenwicht waardoor de boog eigen lijk alleen maar sterker word onder zijn eigen gewicht en het gewicht wat er op steund.
Tot de stenen verpulveren, zal de boog intakt blijven.

Met een iglo werkt het het zelfde, maar dan als het ware in 3D, de boog werking nu in een cirkelvorm. Zie ook de bron hoe men de sneeuw nog extra stevig kan maken.