Heeft het boek 'De scheepsjongens van Bontekoe' prijzen gewonnen?

Voor een verslag zou ik graag willen weten of dit boe een aantal prijzen heeft gewonnen. Ik heb het halve internet afgestruind, en in het boek zelf gekeken, zonder daar iets over te vinden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zover ik weet niet dus daarom kun je het misschien nergens vinden?
Wel is het een klassieker, maargoed dat is meer een soort genre dan een prijs ;)

Het beste antwoord

Met "De scheepsjongens van Bontekoe" (1923) is Johan Fabricius een bekend schrijver geworden maar hij heeft daarvoor nooit een prijs ontvangen.
Hij heeft in zijn leven twee prijzen gekregen: 1932 de C.W van der Hoogtprijs voor "Komedianten trokken voorbij" en in 1956 de Culturele prijs van Drenthe voor m.n. zijn toneelstukken.