Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Spitzen zitten altijd erg krap. Dit omdat je anders bepaalde oefeningen, zoals op de tenen staan er niet mee kan doen. Dat is de reden dat ze niet goed zijn voor je voeten. Niet te lang achter elkaar dragen dus.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
De spitzen an sich zijn niet slecht voor je voeten maar wel wat je gaat doen zodra je ze aan hebt, je gaan namelijk op een onnatuurlijke manier op je tenen staan, je enkel, voet, tenen, alles staat dan langdurig in een lichaamsvreemde houding. Dit is niet zo goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb even gesurfd op het internet en toen kwam ik dit tegen:

U kunt van mij aannemen dat het niet fijn aanvoelt om op spitzen te staan (dit zeg ik uit eigen ervaring). Want wanneer men echt op de platte neuzen gaat staan, komt het volledige gewicht uit op de voeten. Er is echter 1 groot misverstand over dansen op spitzen: veel mensen denken dat de tenen echt tegen de harde neus worden aangeduwd. Dit is echter niet waar: de neus loopt spits af waardoor de voet letterlijk blijft hangen in de spitz. De tenen raken de harde neus dus niet echt, de voet hangt in de zijkanten van de spitz, waar de neus smaller wordt. Dit doet echter wel pijn maar gelukkig is er iets uitgevonden waarmee de pijn enigzins kan worden verlicht: teenbeschermers. Dit zijn een soort van kleine sokjes die alleen om de tenen zitten. Er zijn verschillende varianten: de ene soort is gemaakt van een soort wolachtige stof, de andere van gel. Qua werking zit er weinig verschil in de 2 soorten, het gaat puur om wat iemand fijner vindt zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spitzen, met een harde punt in de neus, zijn niet goed voor de voeten. Ze veroorzaken niet alleen kramp, maar knellen ook de tenen af, waardoor blaren, likdoorns en gespleten teennagels ontstaan. Ook verergeren ze eeltknobbels en veroorzaken ze andere voetafwijkingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing