* Kijken niet kopen mentaliteit in het buitenland.
* Nadrukkelijk aanwezig in het buitenland
* Klaagcultuur
* Krenterigheid maar indien echt nodig vrijgevigheid
* Mondig
* Erwtensoep / Boerenkool / Winterkost / Kroket
* Appelmoes / Mayonaise
* Schaatsgekte (je moet voor de gein eens kijken naar
de bijna lege tribunes als een WK/EK allround niet in
Nederland wordt gehouden. Erg vreemd. In Thialf zit
het stadion vol en op TV kijken er velen naar.
Aan het buitenland gaat het volledig voorbij.
* Uitgebreide fietspaden
* Kaas niet te vergeten
* Jenever
* Mooie luchten met vaak speciaal licht wat uniek
schijnt te zijn in NL
* Wat het meest typische aan Nederland is, is echter
onze blik naar het buitenland. We spreken onze talen
en zijn erg goed op de hoogte wat overal gebeurt in
de wereld en kunnen ons mijn inziens daar beter
in verplaatsen dan welk land ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (26)

Kaas
Wiet

Toegevoegd na 1 minuut:
Delfts blauw
Drop
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wiet,hihi,ikke niet+1
kaassschaaf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is Noorse uitvinding
Met z'n alle als gekken gekleed gaan als Nederland moet voetballen.
Klagen over niks en alles
aardappels prakken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog eens:
Onder genoemde site is voor buitenlanders die naar Nederland komen, en middels een ludieke manier kenismaken met onze ‘inwoners en gewoontes’ .Gebracht met de nodige zelfspot. Leuk…!

Dus daarom wil ik je deze site toch niet onthouden:
"Typically.nl is about typical Dutch habits, people, customs, language and other oddities from the low lands."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een koekje presenteren bij de koffie en dan snel de trommel dichtdoen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Errug he,ik woon in Duitsland en daar moet je oppassen dat je niet dik wordt door alles wat je wordt aangeboden.
In het buitenland is NL ook bekend om de prostitutie; een vriend van me kreeg van zijn aziatische collega de vraag of zijn moeder het dan niet vervelend vond wanneer zijn vader naar de hoeren ging; die ging er van uit dat men hier dat allemaal deed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kaas (hollandse kaas dan natuurlijk), drop, frikandellen, hagelslag (is in andere landen taartdecoratie), stamppot (boerenkool, hutspot, enz).

Klompen, molens en tulpen vind ik trouwens een beetje ouderwets en meer op toerisme gericht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na een paar dagen mooi weer ,dan weer regen en wind,herfst,net als vandaag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klagen over van alles en nog wat waar eigenlijk niks over te klagen is, het onmogelijke mogelijk maken,zodat dit kleine landje bij de grootste 3 exporteurs ter wereld zit van agrarische produkten,en daarbij voor een groot deel onder de zeespiegel ligt,waarbij de rest van het land voor het grootste deel ook nog eens een onvruchtbaar soort grond betreft. de dijken en deltawerken die ons land beschermen tegen de zee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeuren of het weer (te warm, te veel regen, te koud).
Om 18.00 uur aan tafel met stampot met sju in een kuiltje. Of gehaktballen met sperciebonen met nootmuskaat. Brinta, pindakaas, kroketten, nassischijf, bamibal, uit eten naar de Chinees, enz. enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'sju' :-) foutje of bewust zo getikt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet dat het "jus" is, maar vind "sju" leuker staan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je helemaal gelijk in!
koninginnedag.
Sinterklaas.
Senseo koffie.
Zegeltjes sparen.
Elfstedentocht.
Het oranje voetballegioen.
Snert.

Toegevoegd na 35 minuten:
Enne...wat dacht je van de Deltawerken.
Ook schijnen wij de beste bruggenbouwers te zijn, dus de Zeelandbrug mag ook niet ontbreken.
De afsluitdijk.
Wadlopen.
Van je kind bevallen met pijn, dus zonder ruggeprik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uhm een blowtje in de morgen, is een dag zonder zorgen. Dus hollandse groente vind ik typisch NL.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
allemaal hollandse produkten meeslepen als je op vakantie naar het buitenland gaat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klein maar machtig zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast wat er al is genoemd(hoef ik niet te herhalen):
Koeien
Snacks uit de muur halen(Febo)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bitterballen
Stroopwafels
Rookworst van de Hema
Kruidenbitter
Paling en zoute haring
Boerenzakdoek
Elfstedentocht
Fierl jeppen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Phillips (oorspronkelijk dan)
Douwe Egberts
Wallen
Heineken
Unox worst
Fokker
muziekhistorie van o.a. 2 unlimited
Belastingdienst :(

en als klapper: onze bolle prins Willem-Alexander!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En.... ons ben zunig (geen cent te veel hoor...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- oliebollen!
- de Donald Duck als weekblad

Toegevoegd na 7 uur:
- polders
- (en zelfs een begrip als) poldermodel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zin ze inmiddels allemaal genoemd, maar ik mis er nog één : fietsen. Voor zover je dat al ziet in andere landen is het OF als sport (wielrennen) OF in de grote stad bij gebrek aan bruikbaarheid van andere vervoersmiddelen.
Maar kinderen die en masse op de fiets naar school gaan, massa's fietsen bij het winkelcentrum, fietsen in de uitgaanscentra, is allemaal behoorlijk Nederlands.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn wel negatief,maar wat je van bekrompenheid of kleinzieligheid? Of komt dat in andere landen ook zo massaal voor?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog niet gezien, maar misschien ook niet in heel Nederland zo:
Broodmaaltijd als Diner op Zaterdag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een ruzie mensen de ergste ziektes toewensen helaas..
Krijg dit en dat en nog veel erger..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal niets.

Klompen, molens en tulpen zijn ook niet typisch Nederlands.

Niet is typisch Nederlands, want 'Nederlands' bestaat helemaal niet. (Het is alleen een taal).

Ik merk dat op deze site veel mensen sceptisch tegenover religie staan - en dan druk ik mij nog zacht uit - maar een paar van diezelfde mensen zie ik toch op deze vraag reageren. Raar. Om niet te zeggen: hypocriet. Net als God bestaan Nederland en al die andere landen slechts op papier. De nationale driekleur is een crucifix, de hagelslag op brood het lichaam van Christus.

Maar goed, ik ben tolerant, zoals een typische Nederlander betaamt, dus van mij mogen jullie geloven wat jullie willen. Geloof maar tegen de klippen op. Ik heb er geen problemen mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tulpen
Molens
Kaas
Klompen
Zeeuws Meisje
Heineken
Dijken
Water
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
the red light district en de coffee shops.
Dat is sowieso zo'n beetje het enige waarvoor de gemiddelde buitenlander naar Nederland komt,.