Sinds welke jaar bestond de euro?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad!De gulden is veel beter!!

Het beste antwoord

Sinds 4 januari 1999 werden de koersen van aandelen, obligaties en opties aan de beurs in euro's weergegeven.

De munten en bankbiljetten werden op 1 januari 2002 gelijktijdig ingevoerd in 12 landen van de Europese Unie, alsmede in Monaco, San Marino en Vaticaanstad, tijdens de grootste monetaire omwisselingsoperatie aller tijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (3)

In 1992 werd in Maastricht besloten tot definitieve invoering van de euro. Hierbij zou de waarde van 1 euro gelijk zijn aan 1 ECU ('European Currency Unit' oftewel 'Europese rekeneenheid').
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 januari 1999 officieel ingevoerd en vanaf 1 janauri 2002 konden we er ook echt mee betalen

meer info zie:
http://www.europasite.net/euro.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 januari 2002 konden we er mee betalen.

zie onderstaande link van de hele history.