De Cyrus cilinder is gevonden in Irak tussen de ruïnes van Babylon in 1879.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 1879 ontdekte H. Rassam — die in Babylon opgravingen verrichtte voor het Brits Museum — wat nu als de Cyruscilinder bekendstaat.
In 1970 werd nog een fragment geïdentificeerd als een deel van die in spijkerschrift beschreven cilinder, en daarmee werd weer een gedeelte van de tekst hersteld.

De Cyruscilinder werd gevonden op de plek van het oude Sippar aan de Eufraat, op ruim dertig kilometer van Bagdad.