Ik kom uit Losser en weet van niets.Waarom zeiden de mensen dat in Losser

Toegevoegd na 39 minuten:
Losser ligt bij de grens nederland Duitsland .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.1K

Het beste antwoord

Losser
Vroeger was er in Twente het spreekwoord:"Ik kom uit Losser en weet van niks". Men dacht van Losser dat het een dorp was van 'brandstichters' en 'smokkelaars'. Er was veel smokkel over de grens, met het spoorlijntje tussen Gronau en Losser. Het dorp Losser was een gesloten gemeenschap. Vanuit de stad vond men dat Losser altijd dichtgeplakt was met kranten. (interview met dhr. Schutte, oud medewerker gemeente Losser )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal juist. Komt uit de tijd dat het een echt smokkeldorpje was.

Andere antwoorden (1)

Het lijkt mij ook enigszins te liggen in de categorie: Ik heet jan en weet nergens van,hoewel het in Losser wel iets anders ligt door zijn ideale positie voor smokkelaars.Verder sluit ik me aan bij de vorige beantwoorder.