De oudste kerktoren is de Dom Toren, deze is te bezichtigen!! Het oudste kerkje van Nederland staat in Oosterbeek, ook deze is te bezoeken, overigens een aanrader want in WO2 werd daar zwaar gevochten tijdens de slag om Arnhem, de buitenkant van het kerkje zit nog vol met granaatscherven..Ben je toch in Oosterbeek kan je doorrijden naar Arnhem, de Eusebius Kerk is niet de oudste maar ook die toren is de moeite van het bezoeken waard! Succes met het beklimmen van de torens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De oudste kerktoren van de Benelux is die van de Onze-Lieve-Vrouw Geboortekerk in Oostham, net over de grens in Belgie. Deze toren dateert uit de 10de eeuw.