Wat was de voornaam van ir. p. koster, voormalig hoofd-ingenieur van gemeentewerken rotterdam?

Er is een straat naar hem genoemd in Rotterdam.

Zelfs in het Stadsarchief lijkt de voornaam niet geregistreerd.

Picture for question
Antoni
10 maanden geleden
Amadea
10 maanden geleden
Maar volgens mij is Pieter zijn roepnaam. Want in de krantenartikelen over de benoeming tot officier in de orde van Oranje Nassau staat dat hij zijn carrière begon op Sumatra. In documenten daarover en oude adresboeken staat hij vermeld als ir. V.P. Koster.
SimonV
10 maanden geleden
Prachtig speurwerk, Amadea! Na zijn onderscheiding lijkt de V verdwenen te zijn. PIETER is geboren op 8 juni 1894 in Salatiga (Java), staat in de details van zijn Orde van Oranje Nassau:
https://www.nationaalarchief.nl/onderzoeken/archief/2.02.32/invnr/893ED.2/file/00095055.PDF Nog wat info:
https://www.delpher.nl/nl/kranten/view?cql%5B%5D=%28date+_gte_+%2201-01-1959%22%29&cql%5B%5D=%28date+_lte_+%2231-12-1959%22%29&query=%22koster%22+orde+van+Oranje+Nassau%29&coll=ddd&redirect=true&identifier=MMSARO02:164905074:mpeg21:a00074&resultsidentifier=MMSARO02:164905074:mpeg21:a00074&rowid=5
Amadea
10 maanden geleden
Uiteindelijk moet ik constateren dat het om een verwarring van twee personen gaat. Want deze ingenieur V.P. Koster was getrouwd met een vrouw die de meisjesnaam Van de(r?) Beek droeg. Terwijl Lily van der Weiden toen de eerste vrouw van Pieter Koster was.
Er woonden blijkbaar meerdere families Koster in Salatiga die rond dezelfde tijd aldaar kinderen kregen.
SimonV
10 maanden geleden
Toch leuk dat je dankzij internet in het telefoonboek van Noord-Sumatra kunt zien wat het telefoonnummer van Ir. V. P. Koster, Eerstaanwezend Ingenieur van Weg en Werken, Esplanadelaan 11, Koetaradja was.

Het beste antwoord

De voornaam van ir. P. Koster is Pieter.
Hij was van 1948 tot 1958 werkzaam bij de Dienst bij Gemeentewerken als chef van de afdeling Plantsoenen en Begraafplaatsen.
10 maanden geleden
Antoni
10 maanden geleden
Veel dank voor je antwoord!