Wat betekent l.s. ?

Ik zie vaak in emails ipv beste medewerker ofzo l.s. staan. Ik weet eigenlijk niet wat dat betekent

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Lectori Salutem, Latijn voor "de lezer (lectori) zij gegroet (salutem - denk aan ons saluut, of het Italiaanse salutare, groeten).

Heil aan de lezer. Toegevoegd na 1 minuut: oftewel 'Lectori Salutem'

Het is de afkorting van Lectori salutem. Dat betekent heil aan de lezer in het latijn.

Nog effetjes aanvullen, het wordt gebruikt als je van tevoren niet weet wie je brief zal gaan lezen en je dus geen aanhef kunt gebruiken zoals Geachte heer Jansen of iets dergelijks.

heil aan de lezer dus.. Ik wou even toevoegen dat L.S. vaak gebruikt wordt wanneer je geen naam weet van de geadresseerde, en je dus anders heel klungelig "Geachte meneer/mevrouw" o.i.d. moet neerzetten.. L.S. is dan een nette oplossing.

Lectori Salutem Grof vertaalt(in modern Nederlands): Gegroet lezer dit kan je boven een brief schrijven als je niet weet naar wie hem leest. In plaats van bijvoorbeeld Geachte heer/mevrouw.

Het staat voor 'Lectori Salutem', wat als je het letterlijk en gelet op naamvallen vertaalt betekent: 'Aan de lezer gegroet'.

Lectori Salutem

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100